Gyoza, ramen, udon, shakshuka, korma, jalapeno, blondie, remulád, lollo rosso – ismerősen csengenek ezek az ételnevek? Ha nem, akkor itt a tökéletes alkalom, hogy bárki elmerüljön a legmenőbb budapesti „street food” éttermek különleges kínálatában. November óta ugyanis hónapokon át a legnépszerűbb „utcai” étkezdékben 15 százalék kedvezménnyel fogyaszthat az, aki MasterCard® PayPassTM vagy Maestro® PayPassTM kártyával fizet. A promócióban havonta más-más étlapon kívüli menü érhető el akciós áron.
Első körben a Ramenka, a Finomító Kantin, a Budapest Bagel, a Konyha, a Zing Burger és a Kontakt nevű éttermek invitálják kóstolásra az érintőkártyával érkező vendégeket, de a tervek szerint siker esetén a későbbiekben más helyszínek is csatlakoznak majd. A részvevő éttermek mindegyike saját úgynevezett MasterCard® PayPassTM Menüket állít össze, melyek kizárólag egy-egy hónapig lesznek elérhetők, aztán lekerülnek az étlapról.
„Magyarországon egyre hétköznapibbá válik a PayPassTM kártya használata, ahogy a street food éttermek is sorra nyílnak meg a belvárosban. Azt reméljük, hogy még tovább bővülhet azoknak a vállalkozásoknak a köre, melyek lehetővé teszik az érintéses fizetést, és a fogyasztók is kedvet kapnak a gyors és egyszerű kártyás vásárláshoz” – mondta Mondovics Péter, a MasterCard marketing menedzsere.
„A street food műfajában a minőség mellett elengedhetetlen a gyorsaság követelményének is megfelelni. Ezért tartjuk ideális fizetési módnak a PayPassTM kártyák használatát, mely jelentősen megrövidíti a vásárlási folyamatot. Annak pedig külön örülünk, hogy most az alkalmi menük összeállítása során elengedjük a fantáziánkat, és új ételkülönlegességeket próbálhatunk ki a gyakorlatban„ – mondta Csorba Eszter, a Zing Burger tulajdonosa.
A MasterCard® PayPassTM és Maestro® PayPassTM technológia mára a világ 66 államában, köztük 36 európai országban elérhető. A MasterCard és Maestro érintőkártyákat világszerte 2,5 millió elfogadóhelyen használhatjuk, ez az elmúlt egy évben 108%-os növekedést jelentett. A MasterCard adatai szerint Magyarországon egy év alatt több mint 300%-kal nőtt az érintőkártyát aktívan használók száma, és 2014 második negyedévében már az összes MasterCard és Maestro kártyás fizetés 15%-a érintéses módon, úgy nevezett PayPassTM bankkártyával történt.